Götene 14 december

Den sista tidens tävlingar har varit ganska lika och denna inofficiella tävling i Götene avvek inte särskilt mycket. Det känns skönt att låta tävlingsdjävulen ta ledigt under vintern och lägga koncentrationen på att träna efter lust och behov.  


Från och med denna tävling tog jag beslutet att köra slalom på den sida som är naturlig och mest fördelaktig i banan, både före och efter slalom. Nu ska det inte fegas mer, utan nu jäklar ska vi bli jättebra på slalom, från alla håll och kanter. Första loppet kördes med fördel högerslalom och vi tog inte alla tolv pinnarna, men en ok ingång, bra fart och fokus framåt.


Det märktes att Ilona snabbt fattat att hon ibland släpps tidigare på kontaktfälten på tävling jämfört med träning, så det gäller att hålla kriterierna även på tävling. Vi får väl se till att bli så snabba att vi har råd att stanna ordentligt på kf. ;-)


Det bästa i denna tävling var att jag kunde skicka Ilona genom en stjärna utan att behöva följa med ända upp. Jag stannade faktiskt bakom första hindret och Ilona fortsatte klockrent över hindret i svängen. Det fungerar oftast på träning, men när vi är på tävling är Ilona mycket mer känslig för min handling och klistrar mycket mera.


Agilityåret 2008 är snart slut och det återstår antagligen bara en träningstävling i mellandagarna. Har börjat planera nästa år så smått och fantiserar om många fina lopp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0