Utmaningen 28 december

Utmaningen är en inofficiell tävling för de närliggande klubbarna och den vinnande klubben får äran att arrangera kommande år. Förra året vann Munkedal och det var nätt upp att tävlingen hamnade på denna sida årsskiftet... ;-)


Agilityklassen var först ut och vi lyckades knappt med något i loppet. Sprang förbi hinder, tog kontaktfält först på tredje försöket och gjorde en katastrofal slalom. Efter en stunds funderande efter loppet kom jag fram till att det berodde på att vi knappt sett ett ridhus i vinter och att jag körde på som vanligt utan att ta hänsyn till den ovana miljön. Loppet var förstås en reflektion på mitt bristande stöd till Ilona.


Inför hoppklassen hade jag bestämt mig för att vi minsann skulle göra ett jättebra lopp där jag skulle vara superfokuserad hela tiden och ge 100 % stöd till Ilona. Detta bör man ju förstås göra i varje lopp, men det har jag inte fattat ännu...


Min attityd gav givetvis resultat och vi gjorde ett jättefint nollat lopp. Det var jättelänge sedan vi nollade, så det kändes finfint att avsluta året med det loppet.


Vad gäller utmaningen så var det för få ekipage från vår klubb för att kunna få något resultat och vi placerade oss långt bak i listan. Lysekil stod som vinnare, så de arrangerar nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0