Hundstället Hjärtat 16 november

Inofficiell tävling som för ovanlighetens skull var inomhus på matta. Min enda erfarenhet hittills av agility inomhus var när vi hade foxterrierkursen i Boxholm, så det var verkligen spännande att se hur både jag och Ilona fixade detta.


Agilityklassen var först ut och för åskådarna såg det säkert ut som om det var vår första bana någonsin... Jag var påverkad av den för mig ovanliga miljön med mindre "banyta", låg takhöjd och stolpar i mitten av lokalen. Min brist på koncentration gjorde givetvis att Ilona inte fick det stöd och den vägledning hon behövde, så hon fattade inte riktigt att det var agility det handlade om.


Efter första klassen blev jag förbannad på mig själv och bestämde mig för att andra loppet minsann skulle bli bättre.


Vi lyckades mycket bättre i hoppklassen och även om vi blev diskade, hade vi anpassat oss bättre till förutsättningarna och gjorde ett ok lopp. Disken kom där jag drar in armen för att undvika en stolpe i lokalen och Ilona som är så känslig för min handling drar förbi hopphindret istället. Duktig hund och slarvig matte.


Monica var snäll och filmade oss, tack för det!!


Hopploppet


Vi behöver verkligen träna mera på att köra agility inomhus, på mindre yta och kanske olika underlag. Finns ju lite olika ställen man kan hyra och det kan vara skönt om vintern blir riktigt snörik.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja det blir onekligen annorlunda när det är trångt! Du får väl tömma vardagsrummet o inreda det som agilityhall :o)

2008-11-30 @ 18:57:26
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=HoneyPie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0