Häxjakt och Gåsahopp

Häxjakten 10 april


På långfredagen styrdes kosan till Kungsbacka och Häxjakten. Både klass 1 och klass 2 arrangerades, så två lopp stod på agendan.


Agilityklass 2

Agilityklassen var först ut och vi diskade oss redan på andra hindret. Starten inleddes med serpentin bestående av tunnel, hopp, hopp och min dåliga tajming när Ilona kom ut ur tunneln, gjorde att hon drog förbi andra hindret. Vi tog om och diskade oss, men klarade serpentinen fint denna gång. Slalomen var hinder nummer nio och man körde med fördel högerslalom, men vi tog bara ett par portar. Efter ett par försök var det bara till att bryta.


Hoppklass 1

Banan hade likheter med agilityklassen och denna gång hade jag bestämt mig för att sätta serpentinen på första försöket. I denna bana kunde man köra både höger- och vänsterslalom, så jag var feg och körde vänsterslalom. Det blev lite knöligt efter slalomen, men ville gärna att det skulle bli bättre än i förra loppet.


Vi lyckades i alla fall riktigt bra, nollade och tog PINNE!


Monica har filmat loppet. Tack för det!


Veronica & Ilona from Monica Skoglund on Vimeo.

Kerstin och Joker startade i samma klass, gjorde ett jättefint nollat lopp, slog vår tid och tog sin första pinne. Grattis till er!


Sedan bar färden ner mot Malmö och morgondagens tävling Gåsahoppet i Nils Holgerssonhallen i Skurup.


Gåsahoppet 11 april


Mitt första lopp skulle vara någon gång mellan två och tre, men jag var ändå på tävlingsplatsen strax efter åtta. Tänkte roa mig med att kolla på klass 3 och umgås med Susanne då hon inte var funktionär eller tävlade. Annika med Dixi och Tasso dök också upp så jag hade trevligt sällskap hela dagen.


Öppen agilityklass

En utmanande bana som jag såg som bra uppvärmning och tillvänjning av matta och hall för Ilona. Under banvandringen kändes det bra och jag hade en plan, men strax innan start blev jag plötsligt jättenervös och fick ben av gelé. Det kändes som om jag bara flaxade omkring på banan och Ilona undrade nog vad jag höll på med. Vi diskade oss när jag tog om balansen och det enda positiva i det loppet var att hon gjorde en bra slalom.


Hoppklass 1

Efter ett par timmar var det dags för hoppklassen och det var en rolig, flytig springbana. Det var dock inte så många starter, så det gällde att satsa på en bra tid för att ha chans på någon pinne.


Vi gjorde ett nollat lopp och även idag räckte tiden till en finfin PINNE.


Detta var sista pinnen i hoppklass 1, så nu är vi uppflyttade till hoppklass 2.


Agilityklass 2

Både jag och Ilona var trötta och det kändes inte som om vi inte skulle kunna toppa prestationen i hoppklassen, så jag bestämde mig för att hoppa loppet och åka vidare till Karoline lite tidigare.


Påskdagen var tävlingsfri och tillbringades hos Karoline, men var rejält händelserik, så vid midnatt stupade vi nästan i säng.


Tack för alla grattisar!!


Kommentarer
Postat av: Susanne & Zorro

Ett stooort grattis från oss :0)

jättebra jobbat av er bägge



2009-04-14 @ 06:38:11
Postat av: Iris

Gratulerer med opprykk til kl2 :)

2009-04-14 @ 08:40:25
URL: http://pelle.terrierprat.com
Postat av: Sannamagdalena

WOW!! Grattis från Gävle fox-flocken =)

2009-04-14 @ 12:32:47
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: Karin med Spex

Yay! Grattis grattis från Uppsalagänget!

2009-04-14 @ 13:07:23
Postat av: Michaela

Grattis, Grattis!!!! :)



// Michaela

2009-04-14 @ 14:06:45
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Monica

Men då....vad långsam du är. Väntar på NYTT inlägg! :o)

2009-04-18 @ 21:02:29
URL: http://www.123minsida.se/galnawera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0