ALI - Projektarbetet

Igår startade vi upp projektarbetet och momentet som ska tränas är apportering. Ekipaget har tränat in grunderna, men stött på lite problem på vägen och det är där vi och projektet kommer in. Apportering är ett av de roligaste momenten, så det ska verkligen bli spännande och utmanande att jobba med det i projektet.


Jag tar också tillfället i akt att parallellt med projektet lära in apporteringsmomentet i klass 1 med Ilona. Det svåraste för Ilona är hållandet, men när det lossnar tror jag att resten ger sig ganska snabbt. Inlärningen sker med klicker och jag räknar med att det tar längre tid än med andra metoder där föraren "hjälper" till mer, men när polletten ramlar ner så blir det mycket stabilare. Vill bygga på frivillighet och att det ska vara kul.


Jag hoppas att inlärningen med Ilona kommer att hjälpa mig även i projektet, även om vi kanske inte stöter på exakt samma problem som projektekipaget. Till vår hjälp finns också en mängd litteratur och artiklar om inlärning av apportering och de problem som kan uppstå plus att det finns en massa lydnadsproffs på klubben som man kanske kan få råd av.


Kommentarer
Postat av: Jenny,Honey

Var det inte Honey som var projekthunden! ;o) Trevlig helg!

2009-02-27 @ 19:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0