Balansövningar

Ilona tycker det är skitkul med träning som samtidigt är lite utmanande och lite läskig, så då passar balansövningar perfekt. På foxkursen förra året tipsade Annika och Susanne om igelkotten från IKEA, så den har vi tränat på sedan början av förra sommaren och den har hjälp Ilona både med balans och muskulatur i bakstället.

Nu har jag även sett att man använder pilatesboll i samma syfte och då jag i över ett år haft en oanvänd boll i garderoben, varför inte ta fram den och testa...? Det kan ju hända att även jag får lust...

Här kommer lite bildbevis.


Ilona reser sig och balanserar på bakbenen


Jag stöttar bollen lite


Ilona gillar sin igelkott

Vi hade ganska kul när vi skulle försöka tajma bilderna. Stativ och självutlösare till hjälp, men vi fick allt till en del knasiga bilder också, men dem visar vi inte här... ;-)

Kommentarer
Postat av: Monica

Hehe...JOOOOOO jag vill se knasbilder!

Bra balans är viktigt. Jag vill förresten se MATTE balansera på bollen....

2009-02-21 @ 19:39:07
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Caroline o. Lukas

Tack!



Låter som en kanonövning för balansen. Jätteduktigt att hon tom klarar av balansbollen. Om ett tag kan ni sitta på varsin och titta på TV ;)

Hade jag ställt fram en sådan igelkott framför Lukas hade han nog gått och gömt sig :o)

2009-02-22 @ 11:45:15
URL: http://www.busgolden.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0