Oskarström 7 februari

Tyvärr en tävling jag helst vill glömma. Dubbla hoppklasser arrangerades, men vi fick inte till det i någon av dem. Jag vet dock orsakerna till dagens fiasko och det mesta går att ändra eller jobba på.


Lite tråkigt var det förstås för Ewa som hade tagit sig tid att komma och kolla på oss.


Försöker ändå fokusera på några bra saker:

  • Körde högerslalom i båda loppen, men med mycket trassel. Det gick att byta före och efter slalomen för att kunna springa med hunden på vänster sida, men jag har lovat mig själv att inte fega.
  • Slalomingångarna sitter bättre nu och Ilona såg ut att ha full koll där åtminstone.
  • I andra loppet stod hindren zick-zack i starten, så jag gav mig på en LOP och även om vi inte fick till bytet mellan andra och tredje hindret, så fungerade det bra att jag placerade mig två hinder in i banan. 

Efter tävlingen bjöd Ewa på fika och en massa valp bus. Fem små vilda valpar, sju veckor gamla, röjde runt med mig och syskonen. De är förstås underbara och jättefina, men samtidigt jobbiga, så jag är glad att jag inte ska ha valp på några år ännu.


Nu dröjer det till påsk innan nästa tävling, så bara vädret tillåter lite träning, så blir det nya tag då. Är visserligen anmäld till inofficiell i Tidaholm till helgen, men så som läget är just nu så hoppar jag den tävlingen.


Kommentarer
Postat av: Monica

Synd...men ni behöver nog lite vintervila eller göra något annat ett tag. Håller tummarna för er i påsk istället!

2009-02-09 @ 19:45:28
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Monica

Synd...men ni behöver nog lite vintervila eller göra något annat ett tag. Håller tummarna för er i påsk istället!

2009-02-09 @ 19:57:18
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Jenny,Honey

Bara att bryta ihop och komma igen! ;o) som det heter...

2009-02-09 @ 21:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0