Bollebygd 12 juli

Trots alla pessimistiska väderprognoser slapp vi ösregn och det kom endast några få regndroppar under dagen.


Dubbla klasser arrangerades och tack vare att vi körde på två banor gick tävlingen oerhört snabbt. Innan 14.00 hade jag kört alla fyra loppen.


Hoppklasserna

Slalomstrul och disk i båda klasserna. Just nu fungerar slalom mycket dåligt, igen... Banorna var riktigt knixiga och roliga. Innehöll flera delar jag inte ens kommit på att träna, så det var kul att få tänka lite under banvandringen.


Dock var referenstiderna så tajt satta att i första hoppklassen delades det inte ut några pinnar alls, inräknat alla storlekar vilket var ca 90 starter. I medium hade vinnaren mer än 5 sekunders tidsfel. Jag kommer inte ihåg några banlängder, så jag har inte kollat vilken koefficient som använts, men ref.tiden borde anpassats till knixigheten. Tyvärr upprepades det i andra hoppklassen också, men där vet jag inte om det kanske var någon som klarade tiden. Det rör sig i så fall bara om några enstaka ekipage.


Agilityklasserna

Disk i första på grund av slalomstrul även där. Det var liksom felet för dagen. I andra loppet gick det ganska bra, till och med slalomen, men efter halva banan fick vi en vägran vid ett bb vid säcken. Huset var rejält tilltaget och Ilona blir ibland osäker när jag gör bb vid tunnlar eller säcken, så hon såg mig byta, vände och kom ut. Efter det satsade vi på att avsluta bra och ha roligt.


Trots alla diskningar är jag nöjd med dagen. Handlingen fungerade bra och det känns som om Ilona fixar nya svårigheter bra. Det är ju ett bevis på att systemet fungerar och att Ilonas förståelse är god. Hade det inte varit för våra problem med slalom hade min nervositet minskat betydligt och vi hade kunnat få till lopp där man känner att allt bara stämmer...


Som tur är har jag en mycket enveten sida, så jag tänker inte ge mig än... vi ska få slalomen att funka. Kanske inte supersnabb, men ett jämt och flytigt beteende i alla fall, med fokus framåt.


Kommentarer
Postat av: Monica

Va? Är du envis? ;o)

Tycker att era lopp såg jättefina ut.

2009-07-13 @ 08:15:09
URL: http://trollborder.blogg.se/
Postat av: Monica

Kolla nu då i min blogg....kommentarerna syns väl bättre nu? Teckensnittet är ändrat. glad

2009-07-13 @ 20:16:16
URL: http://trollborder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0