Jag har tränat :-)

När jag åkte till klubben idag hade jag inga större förväntningar på att det skulle gå att träna, men en nästan helt grön  gräsmatta mötte mig (inte precis sommargrön, men vackert vintertorr grön ändå). Vi har haft en del sol under dagen som förstås har gjort sitt bästa för att smälta snön och isen. Det fanns ju fortfarande lite is fläckar, även om de var få, så det gick inte att sätta upp någon jättekombination eller bana, men en finfin rundbana fick vi till i alla fall.


Ilona kändes taggad, men ändå fokuserad och vi fick till en riktigt bra träning. Slalomen känns bara bättre och bättre, så till sommaren tror jag att den kommer att vara ganska stabil.


Vi släpade också ut gungan ur boden för att få lite välbehövlig träning även på den. Jag har i princip inte tränat någon gunga alls under vintern, vilket jag blev varse på ridhusträningen när det var mer regel än undantag att Ilona hoppade av innan den slog i backen. Ska träna lite mer imorgon också för att åtminstone göra ett försök till att bättra beteendet inför helgens tävling.


Det är så härligt att träna och det gör verkligen gott på humöret. Denna vinter utan regelbunden inomhusträning har verkligen lärt mig att jag inte vill vara utan träning. Skit samma om det är tungt att springa i ridhus eller att man har skorna fulla med grus eller att det är rått i ridhusen bara jag får träna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0