Tidaholm 5-6 september

Lördag 5 september

 

Hoppklass 2

En riktigt rolig bana med lagom svårighet. Ilona rev när jag plockade in henne i en serpentin, vilket förstås berodde på att jag var i vägen för henne. Lite längre fram fick vi en vägran vid ett bakombyte och det är så tydligt att vi verkligen behöver träna på den typen av situation.

 

Det gick tydligen inte mycket bättre för övriga i klassen för vi kom 2:a med 10 fel. Vi hade dock en bra tid trots vägran.

 

Agilityklass 2

Även i denna klass rev Ilona för att jag störde henne, men i övrigt var det ett riktigt bra lopp och det var mycket som fungerade riktigt bra.

 

Dock slutade loppet nästan i förskräckelse när Ilona kraschade i däcket på upploppet. Hon hoppade av alldeles för tidigt och slog i ordentligt i ringen. Smällen gjorde att däckets inre ram flyttade på sig lite och oturligt nog landade Ilona med tassen på den yttre ramen och klämde baktassen när den inre ramen svänger tillbaka. Jag slängde mig på ramen och fick snabbt loss henne. Ilona var förstås lite groggy och öm efteråt, men hon klarade sig ändå mycket bra.

 

Efter klass 3 och en mycket lång dag åkte jag och Annika hem till mig för lite god mat och sömn.

 

Söndag 6 september

 

Hoppklass 2

Här gällde det att springa på och jag var lite nervös för ett bakombyte som var precis likadant som det vi inte fixade i gårdagens klass. Jag kände dock att jag inte skulle hinna med ett ffb, så jag tänkte chansa på att bb funkade denna gång. Det gjorde det inte och jag viftade över henne, men hon fick helt fel linje mot nästa hinder och sprang förbi. Vi fortsatte ändå och diskade oss. Resten gick sådär och jag hade svårt för att hinna med kring alla tunnlarna.

 

Agilityklass 2

Jag var trött och ofokuserad inför denna klass, vilket gav slarvig handling. När Ilona hoppade balansen bestämde jag mig för att gå av och inte förvärra situationen.

 

Annika gjorde ett superlopp i agilityklass 3 och tog sista SM-pinnen, så nu åker vi till Karlstad nästa år och hejjar…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0