Ingen valp i höst

Den ursprungliga planen var att det skulle flytta in en valp här hos oss någon gång inom det närmaste året, men när jag fick reda på att Martina skulle ta valpar på sin finfina Csilla anmälde jag genast mitt intresse. En eventuell valp skulle isf levereras i början av september i år och även om det var mkt tidigare än jag tänkt, var detta ett tillfälle som inte gick att missa.

Nu blev det tyvärr inte mer än två tikar i kullen, så det blir ingen Csilla-valp som flyttar in här i höst.

Måste erkänna att jag har lite blandade känslor. Är förstås besviken då det verkligen hade varit toppen med en valp efter sådana bra föräldrar, men samtidigt hade tajmingen varit sådär med tanke på jobb m.m.

Jag tänker ta det lugnt och undersöka andra föräldradjur och kennlar noggrannt innan jag bestämmer mig för en valp. Har fått lite tips som är värda att undersöka.

Längtar efter att få hem en ny familjemedlem och träningskompis, men det är viktigt att det känns rätt och har så bra tajming som möjligt iaf. Det får ta den tid det tar helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Verkar som det har blivit en Pumiboom :P Det går bra för Pumisarna ute i landet i alla olika grenar och det är en trevlig hund :) Är det bestämt att det är en Pumi du vill ha eller kan du tänka dig en foxterrier till?

2010-07-12 @ 10:09:07
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: Karin och Spex

Du är inte sugen på en hane då, såg att det fanns kvar i kullen :-)



Alternativt vet jag att det finns en ball liten fox-tik över, leveransklar när du vill ;-) Hennes brorsa är världens coolaste valp! Supersocial och avslappnad och med snälla trevliga föräldrar! Mamman är t.o.m inmätt i small! Men du kanske har ledsnat på fox? ;-)

2010-07-15 @ 23:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0