Varberg 1 juli

Jag hade fokus på fel saker, resultat alltså, så det gick som det brukar när tävlingsdjävulen griper tag i mig...

Två jätteroliga banor som passade en terrier jättebra, men vi diskade oss i båda klasserna.

I agilityklassen var det en mycket långsam gunga och Ilona hoppade av ungefär när hon brukar, alltså alldeles för tidigt. Jag ville då ta om och blev ståendes i väntan på att gungan skulle väga tillbaka innan Ilona kunde gå upp igen, men tyvärr inträffade samma sak igen. Med tanke på hur långsam gungan ville jag inte lägga mer tid på att ta om igen. Får försöka kolla upp om någon grannklubb har en liknande och försöka få träna på den.

I hoppklassen diskade vi oss när Ilona vek av förbi ett hopphinder istället för att ta det. Jag hade precis gjort ett ffb och jag måste ha vridit över för mycket och således varit felriktad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0