Kumla 8-9 augusti

Lördag 8 augusti


Annika och Dixi tävlade, så vi var på plats redan på morgonen för att kolla på dem. De gjorde finfina lopp som vanligt. :-)


Annika har ju hört mig "gnälla" över vår fart och hon påpekade att jag faktiskt inte tryckte på Ilona fullt ut, vilket förstås är helt sant. Största orsakerna till att jag fegar är osäkerheten vid slalom och rädslan för rivningar då hon ofta blir flack när det går fort.


Tyvärr är jag också dålig på att få träningen att efterlikna tävling. Ofta tränar jag ensam och då blir det sällan långa kombinationer eller hela banor. Om farten ska funka på tävling, måste jag träna på det hemma.


Farten hade alltså högsta prioritet i hoppklass 2 som var först ut och passande nog var det en rolig springbana. Jag tryckte på riktigt bra, kanske lite för bra, för Ilona hade för hög fart in i slalom och hon lyckades parera de första två portarna, men sedan blev det två i ett svep. Eftersom vi tog om slalom var det ingen idé att bry sig om tiden, men i övrigt var loppet helt ok.


Inför agilityklass 2 började värmen ta ut sin rätt och jag var rätt mosig i hjärnan. Jag gjorde ett dåligt tajmat bakombyte och sedan drar hon mot fel hinder och vi är diskade.


Efter tävlingen blev det långpromenad i skogen med alla foxarna, hämtpizza och hundbad. Ilona var helt slut efter dagens aktiviteter och slocknade omedelbart. Jag var väl inte långt efter heller...




Söndag 9 augusti


Hoppklass 2 var först ut även på söndagen och det var en normalsvår rolig bana. Jag startade sist och såg ekipage efter ekipage diska sig. Halvvägs genom startfältet började domaren bli lite uppgiven över att ingen gick i mål.


När det blev min tur att starta hade fortfarande ingen gått i mål och funktionärerna ropade till mig att nu var det upp till mig att fixa ett resultat. Jag som normalt sett inte har bra tävlingsnerver borde inte ha klarat den pressen, men när jag stod i starten kändes det bara roligt och jag gick in för att göra ett bra lopp, helst utan att diska mig.


Det var inget perfekt lopp, men vi nollade, vann klassen och tog vår 2:a pinne i hoppklass 2. Grädde på moset var förstås att vi var ensamma om att klara banan.


Banan i agilityklass 2 var riktigt rolig, men jag var lite orolig för högerslalomen. Attityden från hoppklassen fanns dock kvar och målet var att vi skulle göra bra kontaktfält, ha bra fart och förhoppningsvis även klara slalomen.


Vi gjorde ett riktigt fint nollat lopp och klarade högerslalom utan problem. När vi gick i mål ropade speakern ut att vi gått upp i ledning och då gjorde nerverna sig påminda...


Vi lyckades iaf hålla ledningen och tog vår 2:a pinne i agilityklass 2.

  

Det tog ganska lång tid innan det sjönk in att vi nollat båda loppen, vunnit båda klasserna och tagit två pinnar. Har faktiskt inte riktigt smält det ännu...


En annan trevlig sak var de fina rosetterna som hade både klass och placering tryckt på dem. Jag har definitivt inte tröttnat på rosetter och gillade dem skarpt.
 

Det känns både roligt och skrämmande att klass 3 är så nära. Nu saknas det bara en pinne i varje klass, men fokus ska fortfarande inte ligga på resultat utan på bra lopp.


Kommentarer
Postat av: Git

Hej!



Kul att höra att ni gör fina resultat :)



Jag tror att Morris hade älskat att tävla, men jag är så långt ifrån tävlingsmänniska man kan komma. Hoppas lite på att Liv ska få upp intresset innan det är försent.



ha det gott!



git

2009-08-18 @ 06:49:46
URL: http://quickstepper.blogspot.com/
Postat av: Susanne & Zorro

Ett stort GRATTIS !!! från oss :-)

2009-08-18 @ 08:23:06
Postat av: Anonym

Gratulerer! Må jo føles herlig! :D

2009-08-18 @ 13:43:48
Postat av: Iris

ups.. har det for travelt til å få med navn ;) var slettes ikke meningen :$

2009-08-18 @ 13:45:14
URL: http://pelle.terrierprat.com
Postat av: elenor

Så kul och grattis till dig och Ilona. Nu drar jag söderut. Vi ses på torsdag!

2009-08-18 @ 17:42:25
Postat av: Monica

GRATTIS igen slänger en massa färgglada konfetti över dig Himla kul :)



ps....se nu till att "plåga" Elenor ordentligt när hon kommer ;)

2009-08-19 @ 09:21:30
URL: http://trollborder.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis från 2 foxar till en annan!! :-)

2009-08-19 @ 14:48:40
URL: http://johannasterrierister.blogg.se/
Postat av: Anna

Wow!!! Detta är ni klart värda!!! Snart är det kl3 i båda klasserna:o)

2009-08-20 @ 17:57:14
URL: http://hem.passagen.se/hfjallet
Postat av: Sanna

Men ojoj vilka fina resultat, stort Grattis!

2009-08-21 @ 13:22:54
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0