ALI

Tyvärr kunde jag inte slutföra utbildningen till Allmänlydnadsinstruktör (ALI) i våras, men nu har jag fått en ny chans. Jag har fått plats på utbildning i Kungsbacka med start nu i januari. Upplägget denna gång skiljer sig en del då utbildningen är förlagd till sex helger (fredag-söndag) under våren med examination i början av juni.


Förra utbildningen var förlagd på en kväll i veckan och kompletterades med några lördagar/söndagar för de moment som krävde dagsljus eller längre tid.


Känns skönt att jag redan genomfört M1 (Allmän mentalkunskap) och L1 (Ledarutveckling) som båda är obligatoriska. 


Ett inslag som jag verkligen ser fram emot är valpspecialen. Ska bli mycket intressant och roligt.


Ska börja ragga ekipage till projektet för att komma igång så snart som möjligt med planeringen.


Turligt nog krockar utbildningen endast med tävlingen i Falkenberg i maj och vill jag kan jag tävla på fredagen innan utbildningen och då endast missa tävlingen på lördagen. Det beslutet får jag förstås ta när det närmar sig och jag vet hur landet ligger.


Det kommer att bli en intensiv vår, men sannolikt också mycket lärorik och rolig.


Kommentarer
Postat av: Monica

Spännade med kurs! Hur gamla ska valparna vara?

2009-01-15 @ 17:25:27
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Anonym

Vem är Ali undrade jag.... Men jag är väl oxså en ALI i så fall. Fast jag har inte hunnit praktisera några andra kurser än agility och det lär dröja ett tag till. Tyvärr har jag inga bra ALI-förebilder på klubben heller.

2009-01-18 @ 20:42:14
Postat av: Susanne

Vem är Ali undrade jag.... Men jag är väl oxså en ALI i så fall. Fast jag har inte hunnit praktisera några andra kurser än agility och det lär dröja ett tag till. Tyvärr har jag inga bra ALI-förebilder på klubben heller.

2009-01-18 @ 20:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0