Bjuv 4-5 juli

Lördag

Stekande hett redan på morgonen och tyvärr var båda mina lopp på eftermiddagen. Visst ska man kunna prestera i alla väder, men det var ändå 32 grader enligt uppgift.


Disk i hopploppet, men en nolla i agilityloppet. Tyvärr var vi långsamma och hamnade precis utanför pinnplats. Fem pinnar delades ut och vi kom sexa, 10 hundradelar efter femman. Känns förstås lite surt, men vi var inte snabba, så det är bara att springa på bättre i kommande lopp.


På hemvägen badade vi med hundarna och väl hemma avslutades kvällen med grillspett av kalkon och vildsvin. Mycket gott!


Söndag

Mulet och således lite svalare temperatur.


Jag placerade mig fel i agilityklassen, Ilona tog ett hopphinder från fel håll och vi var diskade. Efter disken slarvade jag vid A-hindret och Ilona gjorde ett jättehopp utan en endaste tass på kontaktfältet. Skäms på matte. Hon fick givetvis göra om och jag höll kvar henne ett par sekunder i rätt position. Hem och fylla på...


I hoppklassen hade jag minsann bestämt att vi skulle springa som fasen. Vi sprang väl på ganska bra, men fick vägran i slalom och vid en tunnel och slutade på 10 fel. Visserligen gick väl onödiga sekunder vid vägringarna, men det går inte tillräckligt snabbt. Ibland beror det förstås på min handling, men inte enbart.


Väl hemma vid niotiden på kvällen var jag helt slut. Bilresan hem var asjobbig. "Semestern" på Gotland var ju ingen "vila" precis och då jag jobbat under veckan, hann jag inte sova ikapp och ladda om.


Det var i alla fall mycket trevligt att träffa alla foxarna och deras mattar.


Kommentarer
Postat av: Monica

Förstår att det var jobbigt att springa i värmen. Det tar på krafterna.

Jo jag har sett att framför allt textsnittet är svårläst. Men jag får ändra lite i taget. Finns ju hur mycket som helst o nybörjare som jag så vill jag testa...måååånga gånger.

:o)

2009-07-09 @ 22:38:51
URL: http://trollborder.blogg.se/
Postat av: Monica

Sitter här i soffan o kikar ut...REGN. Som vanligt. Så jag har funderat lite o åker till Bollebygd IMORGON. Men du åker via göteborg?

Kerstin tog pinne idag :o) Så det verkar vara en BRA tävlingsplats!

2009-07-11 @ 11:02:56
URL: http://trollborder.blogg.se/
Postat av: Monica

Det tar 1,5 timmar dit. Min banvandring är 7.50 så jag känner att 6 blir lite tajt...5.30 vill nog jag åka. Förstår om du inte vill åka så tidigt....

Nu ska jag ut m vovvarna, men kollar in om några timmar igen :o)

2009-07-11 @ 12:08:46
URL: http://trollborder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0