Besök igen

I helgen hade vi åter besök och denna gång var det Susanne med bushundarna som hittat till mina krokar. :-)


Knappt hade de anlänt innan vi åkte till friluftsområde för att knata runt en mil i snömodd och is, givetvis med mackor och varm choklad i ryggsäcken. Hundarna var förstås överförtjusta, även om de inte kunde förstå varför inga smörgåsar hade gjorts till dem... Efter den rundan var även vi mattar lite trötta... kändes som om man gick två steg fram och gled i alla fall ett halvt tillbaka...


På lördag morgon åkte vi på föreläsning och kurs i hoppteknik, vilket var anledningen till Susannes besök. Själv hade jag bara anmält till föreläsningen för att fräscha upp minnet lite, även om jag gärna hade gått hela helgen. Fick med mig lite nytt av föreläsningen, men blev glatt överraskad av att jag faktiskt kom ihåg det mesta sedan jag gick kursen i februari 2008.


Susanne hade med sig en video om grytjakt som vi kollade under kvällen och det var riktigt intressant att få mer inblick i hur jakten går till på både grävling och räv. Det kräver verkligen en hel del av hundarna och jag hade faktiskt inte insett hur mycket grävande det kan vara...


Ytterligare en foxterrier som heter Skip var med på hoppteknikskursen och jag träffade dem i samband med föreläsningen. Skip var mycket trevlig och det är jättekul att vi blir fler som tränar agility med foxterrier.


Kommentarer
Postat av: Susanne & Zorro

Låter som ni hade en jättehärlig helg, är lite avundsjuk att jag inte hade möjlighet att följa med, för hoppteknik behöver vi ;-) ( idag på träningen landade han återigen på hindret, suck det värsta är att man är rädd för att han ska skada sig..)

2009-03-11 @ 08:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0