Karlstad 12-13 september

Åkte upp till Karlstad på fredagen med bilen fullpackad med luftmadrass, sovsäck, täcke, kudde, regnkläder, stövlar, flera ombyten och lite mer grejor för att överleva två nätter i bilen.

 

Jag hade svårt att få luft i madrassen med ett för litet munstycke på pumpen, men förutom svajande madrass gick det ganska bra att sova i bilen. Kallt och rått var det, men jag kände mig rätt så utvilad och pigg.

 

Lördag 12 september

 

Agilityklass 2

Jag var för sen med mitt ffb i starten och Ilona sprang förbi tunneln. Vi körde på, men när hon hoppade kontaktfältet på A-hindret valde jag att ta om och diska oss.

 

Hoppklass 2

Lite revansch sugen och det var en bana som passade en klistrig terrier. ;-)

 

Jag tajmade mitt ffb lite sent innan slalom och hon pep nästan bakom ryggen på mig, men jag lyckades fånga upp henne och är tillräckligt långt från slalomen för att undvika vägran. Resten av loppet går bra och sedan var det lite nervös väntan på om tiden skulle räcka till pinne.

 

Tiden räckte till en 2:a plats, så vi fick den efterlängtade pinnen och uppflyttningen till HOPPKLASS  3.

 

Resten av dagen hade jag svårt att tänka på mycket annat än min duktiga hund och att vi verkligen tagit sista pinnen. Pinnjakten har ju gjort mig lite galen, så det var skönt att vara av med tävlingsdjävulen i en klass åtminstone.

 

Ännu en natt väntade i bilen, men nu var jag bättre förberedd och sov mycket bra.

 

Söndag 13 september

 

Oavsett vad som skulle hända i söndagens lopp, var jag redan nöjd med helgens resultat. Att bli uppflyttad i någon av klasserna var mer än jag vågat hoppas på.

 

Agilityklass 2

Jag fasade för slalomingången, men i övrigt var det en ganska lätt bana. Vi nollade, även om vårt utförande av gungan lämnade lite att önska och precis som efter gårdagens nollade lopp var det nervöst innan klassen var slut.

 

Även i detta lopp räckte tiden till en 2:a plats, den allra sista pinnen och uppflyttning till AGILITYKLASS 3. .

 

Det kändes oerhört skönt att vara uppflyttad och lägga jakten på pinnar bakom oss.

 

Denna banan passade även Monica och Wera finfint för de vann sin klass och blev också uppflyttade till agilityklass 3. Massor med grattisar till er!

 

Hoppklass 3

Premiär och en jätterolig, knixig bana. Så jäkla skönt att bara koncentrera sig på banan, att göra ett bra lopp och totalt skita i konkurrenterna och dess resultat. Jag var inte ens nervös, utan förväntansfull och taggad.

 

Ilona var verkligen jätteduktig och klarade saker vi knappt tränat på. Jag var helt överlycklig när hon utan problem tog den svåra slalomingången.

 

Fram tills näst sista hindret var vi nollade, men jag glömde fällan och hon tog fel hinder. Kan dock inte påstå att jag brydde mig. Det fanns så mycket bra i det loppet att det inte spelade någon som helst roll. Jag var överlycklig över att vi klarat största delen av en ganska knixig bana.

 

Monica har varit supersnäll och filmat alla loppen.

 

Veronica Karlstad from Monica Skoglund on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Michaela

Grattis igen :) Snygg debut i trean..

2009-09-15 @ 08:46:57
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Iris

Gratulerer så masse med 2 opprykk! Må være vanskelig å holde bakkekontakten?

2009-09-15 @ 09:29:05
URL: http://pelle.terrierprat.com
Postat av: Susanne

Vilka snygga högerslalomar :)))

2009-09-15 @ 10:40:39
Postat av: Elenor

Grattis till en lyckad tävlingshelg! Nu får du börja jaga SM-pinnar!

2009-09-15 @ 17:06:38
Postat av: Monica

Ha....det tror jag säkert att du vill. Men allvarligt talat...TROR du att jag skulle hinna få fram en vissling innan den galna har dragit iväg?

Tränade för en stund sedan. Byggde upp slalom, staket (3) och tunneln så som det var i Karlstad. Efter lite tråcklande så lyckades det faktiskt :)

2009-09-16 @ 19:57:24
URL: http://www.trollborder.webs.com
Postat av: Susanne

Nä inte jaga SM-pinnar, inte för att jag inte unnar dej men du vet ju hur det blir... Tvi den onde ;)

2009-09-17 @ 07:58:13
URL: http://bus.blogg.se/
Postat av: Annica "team Lundin"

STORT Grattis själv, vad ni är duktiga. Så snygga lopp :) Vilken enorm utveckling, ännu ett grattis och heja rop från Orust!!!

2009-09-18 @ 08:34:48
Postat av: elenor

Tack för grattiset! Till din fråga: Jag och många med mig är med i grannklubben som stödmedlem och då får vi tävla i KM:et. Åbyn-Byske är lite lillebror till oss, men då känns det inte riktigt bra att åka dit och plocka hem priset heller, men så ska man väl inte tänka. Vi i Skellefteå har KM den 11:e. På lördag blir det Kellys första officiella start och då i Umeå.

2009-09-28 @ 09:49:40
Postat av: Monica

Nu tycker jag att du borde skriva om alla kul grejer som du o vovve hittar på!

Sen tycker jag att du ska byta ut headern mot en bild på Ilona.

Avslutar med att tycka en sak till: grönt är skönt heter det ju. Jag har härmat dig!

SÅ nu har jag tyckt färdigt för ikväll :)

2009-09-29 @ 22:46:02
URL: http://www.trollborder.webs.com
Postat av: Sanna

Grattis! Ni är sjukt duktiga!

2009-10-04 @ 21:23:59
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0