Ulricehamn 17 juli

Direkt när jag körde in på parkeringen började det regna. Prognosen var att det skulle regna rejält under dagen och tyvärr stämde den alldeles för väl...

Agilityklass 3
En inte alltför svår bana, men en för oss svår slalomingång i 90 grader och en lurig serpentin bestående av A-hinder, hopphinder som stod helt tvärställt mot A:et och ytterligare ett hopp. Hade rätt så sent startnummer och hann se många diska sig på serpentinen vid A:et 

Under hela klassen öste regnet ner och det var inte lätt att få Ilona på rätt humör under uppvärmningen. Hon glodde surt på mig och ville nästan inte ens kampa. När det var vår tur var jag redan helt genomblöt så det droppade av kläderna och klafsade i skorna. Vad gör man inte för att få köra agility... ;-)

Ilona var superduktig och tog serpentinen vid A:et utan problem, fina kontaktfält, klockren threadle vid tunneln efter balansen, ytterligare serpentin och även den svåra slalomingången. Tiden var inte jättesnabb, men en nolla iaf som resulterade i en 8:e plats och ytterligare en SM-pinne.

Hoppklass 3
Även om det värsta regnet dragit förbi, flöt nu delar av banan och jag funderade faktiskt på om jag skulle stryka mig. Bestämde mig iaf för att starta men att köra med försiktighet.

Vi kom förbi starten som var rätt så knepig där det krävdes sex byten fram till nionde hindret. Sedan halkade Ilona till i en tunnel pga vatten, vilket fick mig att tappa koncentrationen något. Strax därefter blev det en rivning när hon hoppade lite för tajt i en sväng och helt plötsligt fick jag hjärnsläpp... gjorde ett ffb istället för det planerade bb och hamnade helt fel själv för att inte tala om att jag svängde Ilona helt galet. Lite knöligt, men vi kom i mål till slut...

Kommentarer
Postat av: Susanne & Zorro

Grattis, det var bra gjort, Känner igen det där att springa i ösregn och en lerig bana...

2010-07-19 @ 09:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0