Götene 8 maj

Har ju helt glömt att skriva om tävlingen i Götene…


Utomhuspremiär och jag kände mig minst sagt ringrostig. Nervös som bara den och hade svårt att fokusera. Målet för dagen var att jag skulle hålla ihop ett helt lopp.


Hoppklass 3

Hoppklassen var först ut och det var en fartig bana som inte kändes jättesvår, men som ändå bjöd på lite klurigheter. Hade svårt att fokusera under banvandringen och kände mig lite stressad över att ha tidigt startnummer och mycket lite tid till att tagga upp Ilona innan start.


Handlingen var lite vinglig och vi diskade oss halvvägs in i loppet då jag var sen med ett framförbyte och Ilona hann låsa på fel tunnelingång. I övrigt kändes loppet bra och jag höll faktiskt fokus hela loppet. Vi sprang inte för fullt, men hade ändå helt ok fart.


Agilityklass 3

En klurig bana där jag på flera ställen hade svårt att hitta handlingsalternativ inom systemet. Jag hade i alla fall en plan inför start, men vi diskade oss lite oväntat på femte hindret då Ilona tog balansen istället för en tunnel. Hade inte förutsett detta då balansen låg ganska långt bort, men, men, det var bara att improvisera och hitta egen väg ut.


Jag höll i alla fall fokus under loppen, så målet för dagen blev uppfyllt och jag var jättenöjd med Ilonas attityd. Däremot var det väldigt tydligt att min nervositet påverkade mitt beslutsfattande under banvandringen. Men nu är ju första tävlingen gjord och nerverna lugnare…


Kommentarer
Postat av: Ida

Japp Linnekulla Mästerskap, det ska bli riktigt trevligt att gå prov med Albin igen!

2010-05-16 @ 15:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0