Gotlandsveckan

Måndag 22 juni

Klockan 3 på natten börjar färden mot Oskarshamn och färjan till Gotland som skulle gå vid 10-tiden. Enligt eniro skulle det ta nästan 6 timmar till Oskarshamn och färjan vill man ju inte missa, så det var bara att ladda med koffeindryck och "Flickan som lekte med elden". Tidsoptimist som man är hann jag nämligen inte lägga mig i tid på kvällen och sova bara ett par timmar kändes meningslöst. Tänk om jag inte skulle vakna av klockan.


Nu tog det visserligen inte mer än 4,5 timmar, fast det visste jag ju inte innan, men det var i alla fall en lättnad att vara framme och jag tänker inte göra någon liknande färd igen om jag kan undvika det.


Susanne och hundarna kom lite senare och vi lastade över packning och Ilona i hennes bil. Hundarna var kvar i bilen under färden till Gotland, men de var jätteduktiga och verkade ha det lugnt och skönt.


På vägen till pensionatet i Klintehamn stannade vi för att rasta hundarna och där försökte jag fota "dimman" som låg över vattenytan.



När vi satt upp tältet på tävlingsplatsen och fått lite mat i oss var jag dödstrött. Det kändes verkligen att jag inte sovit något den gångna natten och det blev inte särskilt många knop resten av kvällen.


Tisdag 23 juni

Första tävlingsdagen i Levide med agilityklass 2 och dubbel hoppklass 2. Vi diskade oss tyvärr i alla lopp och det kändes inte som om jag och Ilona var i fas, men mycket berodde som vanligt på min nervositet och den kära tävlingsdjävulen.


Onsdag 24 juni

Revanschsugen efter gårdagen och lite mindre nervös fixade vi en andra plats och första pinnen i agilityklass 2, till och med på första loppet för dagen. Denna dag var det dubbel agilityklass 2, fast det blev inte några fler lysande resultat, men det spelade inte så stor roll när jag redan tagit en pinne.


Målet för veckan var lågt satt till endast en pinne och det kändes skönt att det faktiskt uppfylldes också.


Det blev lite firande på kvällen i pensionatets restaurang med god mat och gott vin.


Torsdag 25 juni

Ingen tävling denna dag som vi istället ägnade åt lite turistande.















Fredag 26 juni

Disk i både hopp- och agilityklass 2.


Så här fint låg pensionatet.



Lördag 27 juni

Så här i efterskott blandar jag ihop loppen och resultaten har ännu inte kommit, men jag har för mig att det var på lördagen som agilitybanan var riktigt rolig och det fanns många intressanta fällor. Slalomen hade strulat mest hela veckan så jag räknade inte med något resultat, men jag ville se om handlingen fungerade. Som beräknat fick vi en massa fel i slalom, men i övrigt gick Ilona riktigt bra.


I både hopploppet och lagloppet blev det disk.



Buffy spanar efter matte


Söndag 28 juni

Jag tror att jag diskade mig i båda de individuella loppen och även om vi gick i mål i lagloppet (med lite fel i slalom) så spelade det ingen roll eftersom vi inte var fullt lag.


Slalomstrulet
Veckan innan vi åkte fick jag den brillianta idén att träna en massa svåra slalomingångar. Då jag gick lite för fort fram blev Ilona istället osäker på ingångarna och detta hängde givetvis med till tävlingarna. Tyvärr fanns det ingen chans att träna mellan loppen för att försöka reparera skadan, så det vara bara att köra på och hoppas att det löste sig. De sista två dagarna blev det bättre, men vi måste nog hem och träna i lugn och ro utan tävlingsstressen.

Äntligen fick jag tummen ur och fotade den underbara solnedgången.




Måndag 29 juni

Dags för hemfärd och även om vi var trötta efter en intensiv vecka, var det lite tråkigt att åka hemåt... Jag hängde med en bit söderut för att träffa pensionären Emil och nytillskottet Stina.


Strax innan sju på kvällen var jag hemma och då var både jag och Ilona helt slut efter att ha åkt hela dagen i värmen. Tyvärr var detta bara en försmak på semestern, så nu väntar jobb i fyra veckor...


Kommentarer
Postat av: Monica

Hurra för pinnen :o) Vad kul :o)

Fint väder hela tiden - härligt!

Vi var ju i Borås o där fick vi disk i alla loppen. Fast jag är nöjd ändå, hon löper nu och jag "har ändrad familjesituation"

Ha det bäst o grattis igen till pinnen :o)

2009-07-01 @ 21:49:11
URL: http://trollborder.blogg.se/
Postat av: Susanne & Zorro

Grattis till pinnen :-)

Vilka härliga bilder... vi ses på söndag !

2009-07-03 @ 06:31:06
Postat av: Jenny,Honey

Grattis till pinnen!! :o)

2009-07-05 @ 20:59:19
Postat av: Susanne

2009-07-09 @ 08:55:59
Postat av: Susanne

Vilken rolig hund jag har :) Men jag vill ju att hon ska tycka om mej mest, vilket hon i princip gör om inte Jokke är i närheten... ;)

2009-07-09 @ 08:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0