Falkenberg 22-23 maj

Valpspecialen blev inställd, vilket innebar att jag även kunde tävla på lördagen. Fyra härliga lopp att se fram emot och dessutom bekvämt lagt mitt på dagen så jag fick sovmorgon.


Fredag 22 maj


Varken agility- eller hopploppet bjöd på någon lysande agility från vår sida, utan vi diskade oss i båda. Det fanns några ljusglimtar, men på det stora hela var jag och Ilona inte i fas denna dag.


Vad som var mycket bättre var Susanne och Buffys agilitylopp som resulterade i en 3:e plats och cert. Jättegrattis till er!


Lördag 23 maj


Redan i bilen till tävlingen var jag taggad till tusen och helt inställd på att idag skulle vi minsann visa vad vi går för...


Agilityklass 2

Banan innehöll en svår slalomingång, serpentin (vilket jag tajmar dåligt ibland) och ett hopphinder som skulle rundas och tas från utsidan (vilket vi inte är så bra på, tajta terrier ni vet...)


Handlingen funkade bra, men tyvärr fick vi två rivningar. Den ena rivningen var på första hindret, vilket händer ibland, men försöker alltid tänka på att sätta henne långt ifrån. Andra rivningen kom mitt i serpentinen och jag utgår ifrån att hon tappade bakbenen när hon svängde.


Tidsmässigt låg vi bra till och hade över 7 sekunders marginal till referenstiden.


Hoppklass 2

Under banvandringen hade jag lite hjärtklappning över ett par svårigheter i banan. Direkt efter en serpentin skulle hunden tvärt tillbaka och tajt in i slalom. Slalom är ju vår akilleshäl, så jag var beredd på att vi skulle missa ingången. Det var en oxer på slutet och med tanke på sista tidens rivningar var jag inte helt säker på att Ilona skulle fixa den.


Fokuserad till tusen startade jag i princip med Ilona och jag tryckte på ordentligt för att få upp Ilona i fart. Hon var superduktig i serpentinen och tog slalomen som om den var hur enkel som helst. Vi nollade och tack och lov var de snabba med att få upp resultatlistan.

Det blev en härlig 2:a plats och första pinnen i hoppklass 2! :-)


Även i denna klass hade vi marginal till referenstiden på lite drygt 3 sekunder, så nu lägger jag fobin om tiderna bakom mig. Istället ska jag lägga energi på att bli snabbare och handla bättre för att stå mig i konkurrensen.


Överlag var banorna ganska svåra under dessa två dagar, men det var roligt att faktiskt få klura lite under banvandringen och känna att man var tvungen att vara superfokuserad.


Kommentarer
Postat av: Karin med Spex

Grattis till första pinnen i hopptvåan! :-)

2009-05-24 @ 17:44:10
Postat av: Susanne & Zorro

Jättemycket grattis från oss :o) måste kännas härligt...

2009-05-24 @ 17:58:27
Postat av: Ida

Grattis!! Vad ni är duktiga!!

2009-05-24 @ 18:46:55
Postat av: Susanne

Snyggt jobbat! Rätt som det är är ni i trean med oss ska du se. Ska bli superkul att gå banor och analysera i samma klass :)))

2009-05-24 @ 22:27:04
URL: http://bus.blogg.se/
Postat av: Jenny,Honey

Grattis!!!

2009-05-24 @ 23:04:24
Postat av: Susanne

Bara inte jag filmar er så går det nog snabbt ;)

2009-05-25 @ 09:05:08
Postat av: Monica

GRATTIS GRATTIS!

Ärtan-sjukan KAN vara smittsam....så passa dig ;o)

2009-05-25 @ 10:35:44
URL: http://www.123minsida.se/galnawera
Postat av: Veronica

Susanne: Japp, statistiken visar att det bara går bra när ingen tittar eller filmar...

2009-05-25 @ 11:26:33
URL: http://foxterrier.blogg.se/
Postat av: michaela & Eo

Grattis!! Bra jobbat:D

2009-05-25 @ 16:56:30
URL: http://www.5fel.se
Postat av: Sannamagdalena

Grattis till pinnen!

2009-05-26 @ 13:55:57
URL: http://sannamagdalena.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till pinnen!

2009-05-26 @ 18:05:17
URL: http://hem.passagen.se/hfjallet
Postat av: Katja med Smilla

Grattis till pinnen!!

2009-05-28 @ 23:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0