DM 11 oktober

Regnigt, blåsigt, lerigt och kallt, men roliga banor att springa. J

 

Hoppklassen var först ut och det var en ganska lätt springbana. De svåraste var nog att inte halka, då gräsmattan redan var söndersprungen och rejält slirig. Vid ett ffb i ett hörn halkade jag förstås, men kom upp ganska fort och kunde fortsätta. Dock var jag helt felplacerad, men Ilona räddade mig och vi kom i mål med noll fel på en helt ok tid.

 

Inför agilityklassen låg vi på en 10:e plats och precis som på mästerskapen användes omvänd startordning så ledaren startade sist. Tyvärr rev Ilona första hindret, antingen p.g.a. att hon halkade eller för att jag störde henne på något vis. I alla fall fick hon ett jättekonstigt avstamp och tog med sig bommen med bakbenen. Vi körde på och gjorde i övrigt ett helt ok lopp. Vi kunde ha sprungit på bättre, men jag tror att både jag och Ilona var lite försiktiga för att inte halka.

 

Vi slutade på en 9:e plats totalt och det känns som en helt ok placering, vi hade ju ändå 5 fel. Det var ca 50 hundar i startfältet för medium och det var många rutinerade och bra ekipage att konkurrera med. Det jag är mest nöjd med är ändå Ilonas attityd på banan.

 

Nästa år blir det Kungälv som arrangerar DM någon gång i månadsskiftet september/oktober. Får se vad vi kan åstadkomma då. ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Helt ok placering! Bra jobbat!

2009-10-18 @ 08:56:57
URL: http://hem.passagen.se/hfjallet
Postat av: Michaela

Bra jobbat på DM :)

Så du anar vad som kommas skall :P Vi får se om du har rätt i dina aningar :)

2009-10-19 @ 16:34:19
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Michaela

Var det rätt det du trodde? Världens finaste valp :)

2009-10-23 @ 10:24:03
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Toyamiki
Postat av: Monica

tack för en mysig liten promenad idag :)

Benen är uppätna nu!

2009-10-30 @ 20:36:24
URL: http://www.trollborder.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0