Kungsbacka 22 augusti

Karoline, Karin och jag åkte till Kungsbacka för att försvara foxarnas heder. Även Elenor som var med på agilityträffen var där för att tävla, men med sin borderterrier.

 

Fyra lopp stod på dagordningen, två officiella och två inofficiella i Open Class Hero.

 

Agilityloppet var först ut och banan var rolig med några för oss svåra passager. Handlingen fungerade fint och vi klarade de svåra passagerna riktigt bra. Tyvärr drog vi på oss en femma för beröring efter en tunnel och hamnade en bit ner i resultatlistan.

 

Luften gick ur mig lite efter det förargliga beröringsfelet och de sista veckornas hektiska schema gjorde sig påmint och jag kände mig trött och ofokuserad.

 

I hoppklassen tappade jag Ilona redan i starten och det strulade mest hela loppet.

 

Det blev till och med ännu sämre i den öppna agilityklassen i Open Class Hero, så efter bara några hinder valde jag att bryta och gå av banan. Den öppna hoppklassen hoppade jag helt och hållet.

 

Vi hade i alla fall trevligt och vädret var i stort sett soligt hela dagen, men det var rejält skönt att komma hem och stupa i soffan…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0