Halmstad 31 juli - 1 augusti

Åkte ner till Halmstad redan på fredagen, inte för att jag behövde, utan för att umgås och kolla de andra klasserna. Hela kvällen regnade det av och till, men jag lyckades i alla fall få upp tältet under ett uppehåll. Alltid lite svårt att sova första natten i tält och det smattrande regnet gjorde inte saken bättre, men rätt så mysigt ändå...

Klass 3 startade först på eftermiddagen och då var regnet långt borta och solen sken.

Hoppklass 3
Starten liknade banorna i Oxie och tyvärr tajmade jag fel igen och Ilona sprang förbi tredje hindret. Vi fortsatte och resten av loppet gick ok.
 


Agilityklass 3
Rolig bana, men rivning på första hindret och sedan disk på gungan när jag tar om.  



Hoppklass 3
Ett av våra bästa lopp hittills och jag är jättenöjd med Ilonas attityd och fart. Tyvärr var vi inte ensamma om att göra bra lopp, så det blev en 13:e placering utanför pinnplats.



Agilityklass 3
Två rivningar tidigt i loppet, så jag tränar kf istället.



Agilitylagklass
En ganska lätt bana, men tur var väl det med tanke på hur trötta vi var... Med bara tre hundar i laget var vi ju tvungna att ha resultat på alla tre för att inte vara diskade. Vi sköter oss helt ok och slutar på en 2:a plats och lagets första SM-pinne. :D


Tack Monica för att du filmade lagloppen! :-)
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Ni är bäst! :)

2010-08-04 @ 15:23:02
URL: http://www.trollborder.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0