Karlskrona 3-4 juli

Ingen tävling är tydligen för långt bort för mig... ;-)

På fredagen inträffade lite saker som gjorde att ankomsten till Karlskrona blev försenad och vi kom i säng i tältet först kl. 01.00. Ovan vid att sova i tält och frusen gjorde att jag inte sov särskilt mycket den natten och när klockan ringde vid 6-tiden var jag långt ifrån utvilad.

Det blev snabbt varmt och jag kände att både jag och Ilona var påverkade av natten och värmen.

Agilityklass 3 lördag
Jätterolig bana, men tyvärr rev Ilona andra hindret, antagligen pga feltajmat ffb. Längre fram i banan höll vi på att springa ihop, men jag gjorde en hastig undanmanöver och vinglade till lite. Jag sa då "oh shit" för att jag vinglade och helt plötsligt hade vi fått en femma. Lite lustigt att domaren dömde beröring enbart för att han trodde att det var därför jag sa oh shit...

Hoppklass 3 lördag
Varken jag eller Ilona orkade fokusera och när vi trasslat ett par gånger i slalom (som var fjärde hindret) gick jag av banan. Ingen idé att köra när ingen av oss orkar.

Sov mkt bättre andra natten, men även denna dag kom värmen redan tidigt på morgonen.

Agilityklass 3 söndag
Vi nollade men på en ganska långsam tid. Fick till och med kommentarer om att vi inte hade samma tryck som vanligt. Får tyvärr erkänna att både jag och Ilona var mer påverkade av värmen än vi brukar vara.

Hoppklass 3 söndag
Ganska snart in i banan var jag felplacerad efter ett ffb och lyckades inte rädda situationen, men vi fortsatte ändå och blev diskade. Fick i alla fall till ett ffb efter en tunnel som jag var osäker på om jag skulle hinna.

Det var lång väg hem i värmen och mycket tid att fundera på veckans tävlingar. Även om trötthet och värme påverkade mig, kändes det ändå lite som om jag fallit tillbaka i gamla dåliga vanor där jag fokuserar på fel saker. Jag vet ju så väl att jag inte fixar att fokusera på resultat... Bestämde mig för att jag ska fokusera på genomförandet av banan och svårigheterna istället för att låta tävlingsdjävulen styra mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0