Nya mål

Har varit försiktig med att sätta upp resultatmål för 2010 och istället velat koncentrera mig på uppgiftsmål med långsiktigt tänkande.

Det resultatmål jag satt upp var egentligen ett uppgiftsmål i första hand och bestod av att jag ville nolla en klass 3 bana. Inte för att stå med i någon resultatlista, utan för att helt enkelt klara svårigheterna i banan med bra fart och attityd.

Givetvis kan banorna bestå av olika typer av svårigheter och vi kommer att ställas inför nya utmaningar hela tiden, men det är det man lär sig av. Vår akilleshäl är ju svåra slalomingångar, men vi jobbar på dem...

Tävlingsmänniska som jag är, behöver jag mål och utmaningar för att utvecklas och eftersom årets mål redan uppfyllts, får jag höja ribban något.

Nya målet för året är alltså att försöka knipa ytterligare någon SM-pinne. Det är ju visserligen ett resultatmål, men jag får givetvis inte kompromissa med uppgiftsmålen för att nå dit.

I dagens konkurrens är det ju inte helt lätt att ta dessa pinnar och jag vet många jättebra ekipage som kämpar för att kvalificera sig till SM, så någon sådan ambition har jag inte. Men, kan jag upprepa prestationen så innebär det ju att första pinnen inte bara var en lyckoträff... ;-)


Kommentarer
Postat av: Jenny,Honey

Du får höja målen hela tiden i denna farten! :o)

2010-06-07 @ 22:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0